close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אלבום חדש לאיתן כ"ץ: אלבום חב"ד

מערכת שורשיח סיוון, תשפד24/06/2024

האג'נדה של כ"ץ נותרה כפי שהיתה: להראות לעולם שאפשר עדיין לעשות מוזיקה יהודית, אמיתית, עדיין יש ניגונים כמו פעם.

תגיות:
איתן כץ - אלבום חבדעטיפת האלבום
צילום: יח"צ
הזמר והיוצר איתן כ"ץ, דמות בהחלט מוכרת בתעשיית המוזיקה היהודית חסידית המקורית שהפכה עם השנים לסימן ההיכר
שלו. במשך שנות פעילותו המוזיקלית, בעיקר בארה"ב, הספיק כ"ץ לשחרר 13 אלבומים מוצלחים תוך שהוא נאמן לסגנון ייחודי, המשלב תוכן יהודי עם לחנים המפרשים את הטקסט ונוגעים ישירות בנשמה.

ככל הידוע, כ"ץ אינו חסיד חב"ד אבל מעיד כי עוד כילד העריץ את אברהם פריד, ומלבד המוזיקה המקורית שלו, שר גם ניגוני חב"ד. "ממש התחברתי אל ניגוני חב"ד, ראיתי שהניגונים הם חלק מממשי מתורת חב"ד ולא משהו שהוא בנוסף. כיום, גם לא צריך להיות חב"דניק כדי לאהוב ניגונים של חב"ד...". איתן למד לעומק את הניגונים, ובעצם עובד על אלבום חב" למעלה מחמש שנים. "זכיתי שב"ה אלבום הניגונים יוצא סוף סוף".

איתן כ"ץ הפיק ועיבד את האלבום בעצמו, ופעל עם מוזיקאים רבים: נגנים מישראל, מדרום אמריקה, אירופה ואפילו נגנים מאוקראינה, לצד נגני ההרכב הלהקה שלו המלווה אותו בכל ערב בהופעות ואירועים. באלבום מתארח חברו המוכשר, אלי מרקוס שהוא גם חבדניק לשיר רועה ישראל, שיר נפלא, ניגון נפלא.

האג'נדה של כ"ץ נותרה כפי שהיתה: להראות לעולם שאפשר עדיין לעשות מוזיקה יהודית, אמיתית, עדיין יש ניגונים כמו פעם. הקב"ה זיכה אותי להמשיך לחבר ניגונים ולהוציא ניגונים, כמו האלבום החדש, אלבום חב"ד...".

איתן אומר שלמרות שאנו בשנת 2024, ורבים בוחרים לשמוע מוזיקה חסידית בביט מעודכן, הוא עדיין עקבי עם הרעיון שמוזיקה צריכה לשרת את הניגון ולא ההפך. "מה בעצם העיקר כאן? העיקר כאן הוא הניגון. אז אם אני רוצה כאילו לחדש משהו במוזיקה, זה אפשרי בתנאי שכל החידושים עדיין משרתים את הניגון. לא לאבד את כוח הניגון בתוך העיבוד".




הוסף תגובה
איתן כץ - אלבום חבדעטיפת האלבום
צילום: יח"צ
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה